Tässä on sitten kuva tästä Canyonin kuljetusboksista jossa mun uusi fillari tuli UPS:n kuriiripalvelun kyydissä. Boxi oli aika iso ja levee ja teki tiukkaa ahtaa se pikkumesen takaluukkuun, mutta sinne se onneksi sujahti. Piti tosin ajaa polvet suussa töistä kotia.. ei niin kauhen turvallista ja mukavaa.. Kuriiripalvelu täällä Itä- Suomessa toimittaa paketit kotiovella klo: 9-13 välisenä aikana ja tämän jälkeen, jos vastaanottaja ei ole kotona, niin se toimitetaan terminaaliin takaisin ja sen saa sieltä sitten itse hakea. Tämän vuoksi soitin itse kuriiripalveluun ja pyysin niitä tuomaan sen suoraan työpaikalleni, jotta saan vietyä sen heti kotiin. Ilman, että joudun noutamaan sen jostain hornan tuutista. Tuossa tuo laatikko kuumotti....
Sain tuon fillarin siis torstaina ja perjantaina pääsin sitten kokoamaan fillaria. Siinä piti vain renkaat, satula ja ohjaustanko laittaa kiinni. Helppoa kuin heinänteko paitsi ei naiselle ;) Siksi poikaystäväni kiinnitti renkaat, kun olin ihan pihalla, että mitä niillä pitkillä tikuilla oikein tehdään, heh! Muut sain sentään itse kiinnitettyä.
Kuten kuvasta näkyy, hyvin oltiin pakattu, mutta olin toki poistanut pehmusteet tuosta päältä ensin.
Ja kuvassa tuo fillari on nyt koottu. Itse tosin en hankkinut tuohon lukkopolkimia, koska haluan ensin hallita normaaleilla polkimilla tuon pyörän ja vaihteitten käytön, ennen kuin hankin ne takiaiset jalkaan. Korkeintaan vuoden päästä alkusyksyllä voisin siirtyä lukkopolkimien ihmeelliseen maailmaan, mutta aloittelijalle ne tuottavat harmaita hiuksia, kun jalkaa ei saakkaan irroitettua nopeasti pois, jos meinaa kaatua maastossa.
Ne jotka haluavat tietoja fillarista, niin tässä ovat tarpeelliset tiedot:
Frame | Canyon Grand Canyon AL 29 | |
![]() | Fork | RockShox 30 Gold TK 29 |
![]() | Headset | FSA Headset |
![]() | Rear Derailleur | Shimano Deore XT Shadow |
![]() | Front Derailleur | Shimano SLX 3x10 |
![]() | Shifters | Shimano SLX SL-M670 |
![]() | Brake levers | Shimano Acera BR-M395 |
![]() | Brakes | Shimano Acera BR-M395 |
![]() | Hubs | Shimano M615 |
![]() | Cassette | Shimano CS-HG 62 10s 11-36 |
![]() | Rims | Alex EN 24 |
![]() | Tyres | Continental X-King 2,2" RaceSport |
![]() | Cranks | Shimano Deore FC-M612 |
![]() | Chainrings | 40/30/22 |
![]() | Bottom Bracket | Shimano Deore |
Stem | Iridium \ 3 - 0 \ | |
![]() | Handlebar | Iridium \ 3 - 0 \ |
![]() | Grips | Canyon Bracelets |
![]() | Saddle | Selle Italia X1 Special Edition |
![]() | Seat post | Iridium \ 3 - 0 \ |
![]() | Pedals | none included |
![]() | Frame sizes | XS, S, M, L, XL |
![]() | Colour | deep black ano - white radar |
![]() | Weight | 12,10 kg |
Included in delivery | ||
![]() | Tools | Canyon Torque Wrench |
![]() | Pump | Canyon Shock pump |
![]() | Handbook | Canyon MTB handbook |
Kun ajattelee, että maksoin pelkästä fillarista 799 EUR, niin ei Suomesta saa edes tinkaamaalla tuohon hintaan edes noin hyvillä ominaisuuksilla varutettua fillaria. Suntourin keuloihin en koske pitkällä tikullakaan, vaikka Spessun pyörissä niitä oli tarjolla. Olen tyytyväinen, että tämä valikoitui ekaksi fillariksi, jonka avulla pääsen sisään lajin saloihin. Sitten myöhemmin, kun ajokokemusta ja hallintaa on riittävästi, niin voi miettiä tarkemmin, että mitä siltä omalta pyörältä oikein haluaa.
Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoista